Pages

Wednesday 15 January 2014

Keretaku

Assalamualikum w.b.t.
Pagi tadi kereta saya telah bergesel dengan kereta Atos silver (BHN 9839) seorang lelaki ni. Dalam perjalanan nak ke tempat kerja, entah macam mana kereta boleh tergesel dengan keretanya. Saya berat mengatakan bahawa dia yang salah kerana dia cuba untuk memotong Q & pada masa yang sama kereta saya memasuki lubang, jadi tergesel kereta dia. Saya tak sedar pun, jadi saya pandu macam biasa jer...tapi saya perasan macam dia ikut rapat dengan saya. Hinggalah saya berhenti untuk parking dekat office.

Tiba2 saja mamat ni tengking saya. Ish..terkejut mak tau. Tak bagi salam tak apa terus...ni awak langgar kereta saya ni, siapa nak bayar ni. Tak terkejut ngko. I terus cakap..kalau saya langgar saya bayarla...tapi panjang lagila dia membebel...malas pulak nak nulisnya. Bila saya tengok kereta saya, tak ada apa pula, cuma kereta dia jer macam ada kesan cat tergesel. Kesimpulannya mamat nih macam mak nenek & at the end saya bawak pergi workshop, settle kat situ. Saya nak secepat mungkin tak nak ada apa2 kaitan dengan mamat ni. So, saya bayar RM110.00 dekat tokey workshop tu & pandai2la dia bila nak hantar kereta untuk dicat. Fikir2 balik  adala tu benda tak baik saya buat, kifarah....

No comments:

Post a Comment