Pages

Tuesday 18 February 2014

Selamat Hari Lahir Kakak

Assalamualaikum w.b.t.
Hari ni 18 February 2014 hari ulangtahun kelahiran anak sulung saya yang ke 14. Juga tahun ke 11 arwah ayah saya meninggalkan alam ini..alfatihah untuk ayah. Kakak dilahirkan di Hospital University Kebangsaan Malaysia pada 18 February 2000 - anak millenium. Doa dari mummy semoga kakak menjadi anak yang soleh, bertaqwa, taat pada suruhanNya & ibubapa, berjaya dalam ilmu dunia & akhirat & segala-galanya yang baik dan sentiasa berada di jalanNya.
Sempena hari ulangtahun ni, saya buatkan cheese cake. Snickers cheese cake. Pada tekak saya, sedap sangat kek ni...pekat, melekat & semestinya berkrim..hehehe. Saya juga order pavlova dari kawan. Tengok pada rupa, sedapla kot..sebab saya tak makan malam tu. Tak terasa nak makan pulak, lagipun saya dah makan cheese cake..

Ha..inila snickers cheesecake saya. Abaikan-lah kerastangan saya tu. Deco memang hancus kan... Tapi..yang penting rasanya. Saya cuma taburkan coklat masakan putih, badam keping & potongan snickers. Tengah² tu saya letak coklat warna-warni. Lilin lupa nak beli.
Dalamnya pula saya campurkan cincangan snickers, Yummy....Kek ni yang jadi tumpuan dulu, kebetulan kakak dari Melaka & mak datang. Meriah.
 
Yang ini pulak pavlova yang saya order tu. Double layered. Penuh sarat dengan buah²an. Selaind ari kek, malam tu saya masakkan kari ikan merah, ayam kungpaw, sayur kacang, ulam dan sambal belacan. Meriah makan ramai² dengan mak, kakak & abang ipar.Biasanya bila makan ramai² ni, program diet ke lautlah jawabnya. Hancur diet saya. Lepas makan kek, makan nasi, lepas tu makan kek lagi.... gosh...insaf, insaf. Resepi kek tu nanti saya kongsi yer.
 Hadiah dari daddy...disebabkan kakak ni suka sangat dengan warna hijau, jadi daddy dia belikannya jam loceng warna hijau, tertulis zodiak Aquarius. Mummy pulak belum beli lagi..nantilah mummy belikan...:)

Itu sahaja cerita hari ulangtahun kakak. Semoga medapat barakah & sentiasa dalam lindunganNya.

No comments:

Post a Comment